Tuesday 9 April 2013

VIDEO ONE SHOT UPM

     Alahai video one shot la pulak, stress bila mendengar tugasan yg diberikan pada minggu tersebut.. Dah la nak kena balik kampung sebab nak tengok nenek sakit. Tiket bas dah beli dah, jadi nak tak nak kena balik juga la. Tapi demi tugasan ini aku balik awal ke kolej.
   
   Tibalah hari yang ditunggu - tunggu, setelah persetujuan dengan semua ahli kumpulan, kami bersepakat untuk 'shooting' video one shot di Sanggar Bahasa, FBMK. Pukul 2 petang hari ahad bermulalah kami merakam video tersebut. Kumpulan kami memilih lagu Zapin Usik Mengusik yang di popularkan oleh kumpulan Senario. Ahli kumpulan kami seramai 5 orang yang di anggotai 4 teruna dan seorang dara.
   
    Pada mulanya kami bercadang untuk shooting di Taman Bunga Sanggar Bahasa, tetapi semasa sedang setting tempat untuk shooting, hujan turun dengan lebatnya, jadi terpaksalah kami menukar tempat iaitu di tempat teduh di Foyer Sanggar Bahasa.

     Kumpulan kami mengenakan baju Melayu bagi sang kumbang dan baju kurung bagi sang bunga. Pemilihan baju tersebut adalah sesuai dengan lagu zapin yang kami dendangkan. Tanpa mengikuti kelas tarian, kami semua nampak kekok kerana tidak pandai menari zapin. Hahaha.. Macam2 gaya ada, gaya bersilat, lari setempat, senam robik semua ada, pecah perut kami ketawa. Mujurlah ada ahli kumpulan kami yang pandai juga berzapin. Dengan tunjuk ajar beliau, menjadi jugalah tarian zapin kumpulan kami. HUHUHU menjadi ke??? hahaha. Sebanyak 5 video telah kami rakam. Setelah berpuas hati dengan video yang ke lima, maka kami memilih video tersebut untuk di muat naik ke dalam youtube kelak.


      Tak habis di situ sahaja, kami juga perlu menayangkan video tersebut di hadapan kelas pada minggu berikutnya. Adoyaiii maluuuu... tapi tak pe sebab kami happy dengan gelak ketawa rakan2 semua. Hehehe.

      Sekian sahaja serba sedikit selok - belok dalam menyiapkan video one shot tarian zapin kumpulan kami PERMATA HATI.. Terima kasih yang tidak terhingga kepada semua ahli kumpulan, ASROL, MAZLAN, ASWADI dan MUNA kerana bersungguh - sungguh dalam menyiapkan video tersebut. Tidak lupa juga jutaan terima kasih kepada Dr. Normaliza kerana mengajar subjek Bahasa Dalam Multimedia yang telah banyak mengajar apa yang saya tidak tahu selama ini. Tunggu entry seterusnya ya video seram sangat..huhuhu seram sangat..

p/s : Kepada pembaca, pelawat, piminat blog dsb bolehlah tgk video kumpulan kami di bawah ini.




No comments:

Post a Comment